Monika Gimbutaitė,
Tarptautinės ir nacionalinės programų sudarytoja
“22:47 34 Autobusas”, rež. Michael Karrer / programa “Padažnėjęs pulsas”
Situacija autobuse, kurią išgyvena filmo personažai, yra tarsi nedidelė iškarpa iš gyvenimo, kuriai tobulai tinka pasirinkta trumpametražio filmo forma. Kone virpantis iš įtampos ir nejaukumo, šis filmas verčia prisiminti, kaip reaguojame kam nors pasikėsinus į saugų mūsų kasdienybės burbulą.
“Atminimui”, rež. Niki Lindroth von Bahr / programa “Aš ir kitas aš”
Pirmą kartą peržiūrėtas prieš pat pandemijos pradžią, šis trumputis animacinis miuziklas man bene geriausiai įrėmino keistą laiką, kuriuo gyvename: nuo savo sostą apverkiančio karaliaus ar begaliniu, per lytėjimą plintančiu sielvartu besiskundžiančios sraigės, iki į dievą besikreipiančių vabalų maldininkų atominėje elektrinėje, kurioje ką tik įvyko incidentas.
“Mano asmeniniai kraštovaizdžiai”, rež. Antoine Chapon / programa “Aš ir kitas aš”
Kompiuterinio žaidimo grafikos naudojimas – jau kelerius metus pastebima ryški tendencija trumpametražiame kine. Tačiau vargu ar kam pavyko ja pasinaudoti taip jautriai, kaip Antoine’ui Chaponui, savo filme nagrinėjančiam karo veteranų patiriamą potrauminį stresą. Ir siaubą supratus, jog nebežinai, kas esi, kai prieš akis netvyro karo laukas.
“Shānzhài ekranai”, rež. Paul Heintz / programa “Ne Fake News”
Naktiniame Šendzene dirba meno kūrinių kopijuotojai, pertapantys dešimtis modernizmo ir romantizmo šedevrų. Pinant dokumentiką su fikcija, šis filmas panardina į keistą pasaulį – tuo pat metu ir kiek poetišką, ir skaudžiai realistišką – drauge tapdamas šiuolaikine Walterio Benjamino ir legendinės jo esė “Meno kūrinys techninio jo reprodukuojamumo epochoje” interpretacija.
“Auksinės sagos”, rež. Alex Evstigneev / programa “Ne Fake News”
Tai – paslapčiomis kurtas, iš fragmentų, nutylėjimų, ne vietoje prasprūdusių emocijų ir tvirtai suspaustų lūpų kadrų sudurstytas dokumentinis filmas apie represinio aparato lopšį Putino Rusijoje. Nukeliantis į Rytus, nors, atrodytų, ir nubloškiantis atgalios.